PRO/CESS, o șa pentru bicicletă, printată 3D, personalizabilă, cu Filaflex

PRO/CESS, o șa pentru bicicletă, printată 3D, personalizabilă, cu Filaflex

Un exemplu de sfidare de gen în design

Discutăm cu Tim Schütze, un designer industrial din Berlin, care a lucrat la tema designului sensibil la gen și la întrebarea cum putem depăși stereotipurile de gen și inegalitățile în proiectare pentru teza sa de licență. De exemplu, el a ales o șa de bicicletă pentru a demonstra un proces de proiectare în care modelele parametrice CAD sunt adaptate pe baza datelor colectate individual și apoi printate 3D individualizate și la cerere. Așa s-a născut PRO/CESS, un proiect care a fost publicat în reviste precum Designboom și care tocmai a fost expus la ultimul „Salone Internazionale Del Mobile” din Milano.

 


Puteți să vă prezentați și să ne spuneți cum și când ați descoperit printarea 3D?

Bună, mă numesc Tim Schütze și tocmai am absolvit Universitatea de Științe Aplicate din Berlin cu proiectul despre care vorbim. Am studiat designul industrial și, prin urmare, m-am confruntat cu o mulțime de tehnici de fabricație interesante în timpul studiilor - printarea 3D fiind cea mai uzuală. Dar până la stagiul meu în urmă cu doi ani la WertelOberfell, un mic birou de design din Berlin, m-am îndrăgostit de printarea 3D nu doar pentru capacitatea de a vizualiza proporțiile sau a crea modele de proiectare, ci pentru a supune la test proprietățile materialelor și producția convențională cu abordări destul de experimentale. Printarea flexibilelor este un domeniu care oferă exact acest tip de posibilități experimentale și de ultimă generație atunci când vine vorba de prototipuri funcționale.

 

„Proiectul meu încearcă să respecte diversitatea cât mai bine posibil, prin urmare nu se concentrează pe standarde, ci pe personalizarea în masă la cerințele individuale, cum ar fi antropometria și preferințele de a merge. Viziunea mea prezintă o abordare open source, ceea ce înseamnă că datele de printare 3D ale șeii individuale sunt accesibile în mod liber și poate fi printată pe propria imprimanta 3D sau fabricată în tot mai numeroasele fablab-uri și MakerSpace-uri. Profităm astfel de potențialul printării 3D și al personalizării în masă și am urmărit un produs mai accesibil. "

Tim Schütze, proiectantul „PRO/CESS”.

 

Cum ați ajuns la ideea de a crea o șa de bicicletă, sensibilă la gen?

Întregul proiect provine din teza mea teoretică de proiectare, unde pun sub semnul întrebării normele de gen, structurile de putere și ierarhiile patriarhale în domeniul proiectării produselor și, în cele din urmă, schițez un cadru pentru proiectarea sensibilă la gen. În căutarea unor contexte de produs care sunt dominate de standardele binare și normative de gen, am găsit că șeile pentru biciclete sunt un scenariu adecvat pentru a regândi produsul într-un mod sensibil la gen. În afară de asta, sunt și un pasionat de biciclete și, prin urmare, aduc o mulțime de cunoștințe care m-au ajutat să mă adâncesc într-adevăr atât în ​​dimensiunea idealistă, cât și în cea aplicată și tehnică.

 

Cum functioneazã?

PRO/CESS este o șa de bicicletă sensibilă la gen, complet personalizată și fabricată aditiv. Spre deosebire de produsele determinate, standard, conceptul îmbrățișează un proces deschis și adaptativ care se concentrează pe nevoile particulare ale utilizatorilor și respinge standardele de gen.

 

Procesul urmează principiul intrării / algoritmului / ieșirii:

 

Intrarea este formată din datele individuale ale utilizatorilor, care sunt colectate cu o aplicație.

Utilizând tehnologia simplă de recunoaștere a imaginii, se creează un model 3D al fundului.

Se derivă apoi datele ergonomice corespunzătoare și se introduc preferințe suplimentare.

Pe baza acestui fapt, algoritmul ajustează forma, dimensiunea, căptușeala și aspectul șeii în modelul CAD și este optimizat constant cu noi seturi de date.

Datele pentru printarea FDM și SLS sunt apoi generate și puse la dispoziție ca ieșire.

În cele din urmă, utilizatorii au posibilitatea de a-și printa singuri șaua, de a partaja comanda în comunitatea producătorilor sau de a comanda șaua de la o microfabrică.

În plus față de produsul individual, procesul se concentrează pe participare și flexibilitate. Este fluid sub forma sa și poate reacționa agil la feedback și influențe externe. În acest fel, standardele de diferențiere de gen devin învechite și non-binare.

 


Care au fost provocările cu care te-ai confruntat în acest proiect?

În afară de complexitatea conceptuală a combinării experienței utilizatorului, algoritmilor și codării și producția aplicată, cea mai mare provocare a fost studiul de materiale pe care l-am realizat de-a lungul procesului. Am printat mai mult de 200 de eșantioane și am avut mai multe imprimante 3D rulând timp de nenumărate ore pentru a înțelege cu adevărat structurile TPMS și parametrii săi în combinație cu materiale flexibile. Aici intervine și Filaflex, deoarece mi-au furnizat diferite filamente TPU flexibile pentru studiu. Prin urmare, cea mai mare provocare a fost optimizarea parametrilor de printare pentru a maximiza atât fiabilitatea, calitatea, cât și producția rapidă. Ca urmare, am transferat proprietățile în algoritmul parametric și acum pot regla cu precizie structurile flexibile utilizând, de exemplu, rampe cu grosimea peretelui sau modificări ale spațiului dintre celule. Parametri precum extrudarea-înmulțirea, înălțimea stratului și umplerea spațiului afectează, de asemenea, rezultatul și, în cele din urmă, este extrem de important ca materialul TPU să fie uscat bine pentru printuri rapide și de înaltă calitate.

 

  


„În aceste imagini vedem câteva informații despre procesul de studiu al materialelor. Experimentez structuri TPMS printate FDM realizate din filament Filaflex TPU. Duritatea structurilor TPMS poate fi controlată selectiv prin manipularea câmpului și oferă baza pentru comportamentul de amortizare individualizat al părții superioare a șeii. "

 

Care sunt principalele avantaje ale fabricării aditive pentru această aplicație specială?

AM (Additive Manufacturing) este crucial pentru acest concept, deoarece permite personalizarea în masă. Printarea FDM, în special, mi-a permis să lucrez pe prototipuri reale în atelierul de acasă și asigură, în afară de aceasta, o accesibilitate largă, deoarece echipamentele sunt într-adevăr ieftine și mai ales deschise pentru modificare și reglare. Cu tehnologii precum printarea SLS, este posibil să se producă piese personalizate de înaltă rezistență care nu necesită nicio postprocesare.

 

Cum ați descoperit Filaflex și de ce ați ales Filaflex pentru șaua Dvs. de bicicletă?

Căutam mărci care produc filamente flexibile de înaltă calitate și, de asemenea, oferă mai multe Shore Hardness, astfel încât să le pot testa proprietățile unul lângă altul. Filaflex este un nume bine cunoscut în acest domeniu, așa că i-am contactat și am fost foarte fericit de disponibilitatea lor de a colabora. Primele printuri testate au dovedit de ce Filaflex este cel mai bun când vorbim despre proprietăți de flexibilitate, consistență, culoare etc. De asemenea, ambalajul și asistența pentru clienți de la Filaflex este remarcabilă în comparație cu ceilalți producători, așa că apreciez foarte mult colaborarea. În acest moment, consistența diametrelor filamentului Recreus câștigă o mențiune specială nu numai în flexibile, ci și, de exemplu, PETG care produce suprafețe super netede datorită calității sale ridicate. Cu siguranță merită o recomandare.


  

 

Ce avantaje și beneficii aduc Filaflex la șaua Dvs. pentru bicicletă?

După cum s-a menționat mai sus, consistența și calitatea filamentelor Filaflex permit ca parametrii să funcționeze corect pe diferite imprimante. Suprafața printată FDM are, în general, marele avantaj de reparabilitate și ajustabilitate, deoarece poate fi produsă foarte ieftin și ușor. Este, de asemenea, un mod de producție foarte curat și ecologic, deoarece nu există substanțe chimice sau rășini utilizate în comparație cu printarea și postprocesarea pieselor SLA.

 

  

  


Care este viziunea Dvs. despre printarea 3D în domeniul printării șeilor de bicicletă?

În viziunea mea, tehnologia de printare 3D, atât FDM, cât și procesele SLS mai sofisticate, ajută la depășirea concentrării asupra standardelor dominate de bărbați și versiunilor heteronormative unisex, care este prezentă acum în lumea largă a produselor ergonomice provocatoare. În contextul șeilor pentru biciclete, printarea 3D poate ajuta la depășirea diferențierii binare de gen, permițând astfel șeilor să fie perfect potrivite și îmbrățișând împuternicirea egalității și diversității de gen.

 

Descoperiți Filaflex și toate duritățile Shore disponibile și testate în acest proiect.




Taguri:

Comentarii