Printarea 3D în automotive: O metodă cu costuri reduse pentru a vă upgrada/tuna mașina

Printarea 3D în automotive: O metodă cu costuri reduse pentru a vă upgrada/tuna mașina

Rezumat

Indrė Zabielaitė de la echipa 3D Creative și-a personalizat MINI Cooper S cu o bară nouă care a încorporat elemente printate 3D.

Anul trecut, a folosit filament Zortrax M300 Plus și Z-ULTRAT pentru a produce noi prize de aer pe care le-a instalat în bara de protecție.

Printurile 3D sunt foarte durabile și au fost utilizate de mai bine de 1,5 ani.

 .

 .

Adevărații pasionați de mașini știu exact ce să facă pentru a-și face vehiculele să iasă în evidență. Ei nu se feresc de personalizarea DIY și ar face tot posibilul pentru a executa o astfel de muncă. De obicei, ei caută instrumente eficiente din punct de vedere al costurilor care le permit să se concentreze asupra muncii lor și să-și realizeze cu ușurință viziunea. Una dintre tehnologiile pentru proiectele de tuning auto este fabricarea aditivă.

 .

Iată un caz despre cum printarea 3D a ajutat la personalizarea unui MINI Cooper deținut de Indrė Zabielaitė de la echipa 3D Creative.

 .

Cum să reduceți costurile cu printarea 3D atunci când personalizați mașinile

 .

Indrė a fost întotdeauna un mare fan al liniei MINI Cooper, pe care o admiră pentru că are un aspect exclusivist combinat cu tendințele actuale din domeniul auto. Desigur, ea cunoaște toate diferențele de design în edițiile consecutive care au fost lansate de-a lungul timpului. Și chiar dacă MINI Cooper S este pasiunea ei, ea apreciază mult mai mult caroseria ediție John Cooper Works (JCW). După cum recunoaște ea: „este mai puternică, are mai multe modificări de design exterior în comparație cu alte ediții și arată mai bine din punct de vedere estetic. Deci, toată lumea vrea să aibă JCW sau cel puțin să arate ca unul.” Inclusiv Indrė.

MINI Cooper-ul S al lui Indrė

Ideea de a-și tuna mașina i-a venit în minte lui Indrė anul trecut, când a decis să înlocuiască bara de protecție originală cu cea din ediția JCW. Dar era conștientă de două lucruri care i-ar putea sta în cale:

  • MINI Cooper JCW este un model rar, greu de obținut în Lituania. Situația cu piesele de schimb uzate este și mai rea,
  • Costul noii bare de protecție JCW s-a ridicat la un număr de patru cifre de Euro (€), ceea ce a depășit cu mult bugetul lui Indrė.

După câteva analize, Indrė a optat pentru o soluție mai ieftină – i s-a livrat în Lituania o bară de protecție folosită din Polonia. Bara de protecție pe care a achiziționat-o avea însă câteva elemente lipsă, precum grătare, prize și buza inferioară. Indrė nu s-a lăsat descurajată de asta. Datorită experienței sale de angajată 3D Creative, ea știa exact ce trebuie să facă: „Am comandat unele dintre acele componente din magazinul MINI de aici, din Vilnius. Dar unele dintre ele, precum prizele de aer, erau mult prea scumpe pentru mine, așa că am decis să le produc eu cu echipamentul de printare 3D.”

Având acces la bara de protecție a prietenei ei, care avea aceleași prize instalate, Indrė știa că poate reproduce cu succes prizele pe o imprimantă 3D și să economisească bani. Ea a împărțit întreaga lucrare în trei pași pentru a printa 3D componentele mașinii sale:

 

Fluxul de lucru. Pasul 1: Scanarea 3D și ajustarea designului

Odată cu prizele de aer scoase din bara de protecție împrumutată, Indrė a început cu scanarea 3D. Întreaga sesiune i-a luat în jur de 30 de minute, după care a preluat modelele 3D ale componentelor. Chiar dacă scanerul 3D folosit de Indrė a oferit o precizie de până la 0,05 mm, ea a decis să modifice ușor modelele printabile în software-ul de modelare 3D: „Am ajustat modelele pentru a face buclele de blocare puțin mai groase și mai puternice.”

Scanarea 3D a prizei de aer

.

Scanarea 3D si prelucrarea modelului prizei de aer

.

Scanarea 3D a prizei de aer

.

Fluxul de lucru. Pasul 2: Printare 3D și post-procesare

Odată ce modelele 3D au fost gata, Indrė a trecut la printarea 3D a prizelor de aer pentru mașina ei. Datorită măsurătorilor pe care trebuia să le obțină — 188,42 x 141,41 x 75,45 mm — ea a ales Zortrax M300 Plus ca echipament principal pentru prizele de aer. După puțin mai mult de două zile de printare 3D (fiecare admisie a fost printată separat), Indrė a pregătit piesele pentru post-procesare ulterioară. Ea a șlefuit temeinic suprafața modelelor și le-a transmis specialiștilor profesioniști în caroserie. Au vopsit prizele astfel încât să se potrivească cu toată bara de protecție.

Printarea 3D a prizei de aer

.

Printul 3D finalizat al prizei de aer

.

Printul 3D dupa slefuire

.

Fluxul de lucru Pasul 3: Asamblarea barei de protecție

În continuare, Indrė a strâns toate obiectele, inclusiv prizele vopsite și elementele pe care le-a cumpărat din magazinul MINI, în garajul ei și a început să monteze bara de protecție pe mașina ei. „Totul a ieșit ca un vis. Am fost uimită de modul în care toate componentele s-au montat perfect”, subliniază Indrė.

Pentru un tuseu final, ea a instalat și „reflectoare” printate 3D în grilajele din față, care au îmbunătățit estetica generală a barei de protecție.

 

Modelul printat 3D vopsit de profesionisti

.

Prizele de aer montate in bara de protectie

.

Bara de protectie asamblata in garajul lui Indre

.

Componente printate 3D și durabile pentru automobile

„Asamblarea barei de protecție față din piese separate în loc să cumpăr una completă mi-a economisit 400 de euro”, explică Indrė. În plus, admisiile printate 3D s-au dovedit a fi suficient de durabile pentru a fi utilizate continuu pentru mai mult de un an până acum. A fost posibil datorită Z-ULTRAT, foarte durabil, pe bază de ABS, care a furnizat și suprafețe foarte netede în printurile 3D.

Calitatea bruta a prizei de aer printata 3D realizata cu un filament Z-ULTRAT pe baza de ABS.

.

Toate acestea au fost importante în ceea ce privește post-procesarea, precum și la montarea admisiilor în fantele din bara de protecție. „Folosesc această mașină zilnic, chiar și iarna și printurile 3D încă arată uimitor. Sunt foarte, foarte mulțumită de calitate!”, rezumă Indrė.

 

MINI Cooper-ul lui Indrė dupa tunarea cu componente printate 3D

.

Aflați cum puteți printa 3D modele mari dintr-o singură mișcare și cum puteți obține rezultate repetabile cu Zortrax M300 Plus.

Taguri:

Comentarii