Cum printarea 3D accelerează munca unui sculptor figital (fizic si digital)

Rezumat

Fulvio Gollinelli, un artist din Roma, Italia, este specializat în sculptura figitală. Acest proces creativ combină toate metodele tradiționale de sculptură cu varietatea de instrumente digitale, cum ar fi software-ul de modelare sau imprimantele 3D.

Ecosistemul Zortrax i-a susținut munca la o sculptură simbolică pe care a creat-o recent ca o reproducere a operei sale din 2019.

Fulvio a folosit Zortrax M300 Plus pentru a printa 3D miezul sculpturii. Filamentul pentru care a optat a fost Z-HIPS din cauza contracţiei sale reduse.

 

„Printarea 3D este o metodă indispensabilă pentru a-mi realiza fizic formele fără a-mi limita creativitatea digitală”, spune Fulvio Gollinelli, un artist din Roma, specializat în sculptură simbolică. În atelierul său, el utilizează o gamă de tehnici de fabricație care includ lucrul manual, echipamente CNC, precum și fabricare aditivă. Pentru partea de printare 3D a proiectelor sale, Fulvio folosește mai multe componente ale ecosistemului Zortrax - imprimante 3D, software și o platformă cloud.

 

Zortrax M300 Plus în atelierul lui Fulvio

 

Combinând sculptura tradițională cu tehnologia de printare 3D

După ce a absolvit Facultatea de Informatică, Fulvio și-a câștigat experiența profesională în domeniul sistemelor încorporate și al automatizării. Dar, în ciuda acestui background tehnic puternic, el și-a continuat activ hobby-ul - sculptura și gravura. De fapt, în 2018, și-a dus pasiunea la următorul nivel și și-a înființat propriul studio de artă F.G. Concepte. Fulvio a combinat domenii aparent diferite cu mult succes și, după ce a lucrat inițial la proiecte pentru alți oameni, a decis să se angajeze pe deplin în crearea propriei sale arte: „Am început să-mi produc propriul design digital și lucrări de artă datorită experienței mele în domeniul tradițional. sculptură și abilitățile pe care le-am dobândit lucrând în Industria 4.0”, explică Fulvio.

 

Sculptură tradițională cu utilizarea unui model printat 3D realizat de Fulvio în studioul său

 

Acum, artistul se concentrează mai ales pe sculptura figitală. Termenul cuprinde un proces creativ foarte interesant, în care Fulvio îmbină metodele tradiționale de fabricație, precum gravura (sculptura fizică), cu întregul set de instrumente digitale care includ:

 

- software de modelare și sculptură,

- sisteme de achiziție de date, cum ar fi scanere 3D, fotogrametrie,

- imprimante 3D,

- echipamente CNC.

 

Dar, așa cum subliniază Fulvio, el îmbină metodele de sculptură digitale și convenționale nu numai pentru a finaliza partea finală, ci și în fiecare etapă a procesului de fabricație: „Este un fel de buclă, în care folosesc capabilitățile digitale pentru a obține mai bine ceea ce vreau. în lumea reală și, pe de altă parte, evaluez în mod tradițional rezultatul analogic (pe baza materialelor naturale sau dălților pe care le voi folosi) pentru a înțelege mai bine ce pot proiecta de fapt.”

 

Utilizarea gamei de soluții de printare 3D Zortrax într-un studio de artă

Recent, Fulvio a finalizat o sculptură minimalistă în stil scandinav care este o reproducere a statuii care i-a fost comandată în 2019 de clienții din Danemarca. De data aceasta însă, piesa a fost menită să fie mai mare și acoperită cu bronz. Când lucrează la proiect, Fulvio urmează de obicei un flux de lucru în trei pași:

 

Fluxul de lucru Pasul 1: Schiță și design digital

Mai întâi, Fulvio a desenat câteva schițe ale sculpturii din diferite unghiuri pentru propria sa referință. Apoi, a trecut la modelarea în software-ul ales de el: „Am modelat toate formele de bază ale statuii în Rhinoceros, unde am controlul deplin asupra geometriilor și măsurilor. Am trecut apoi la sculptarea digitală în ZBrush, software-ul meu preferat pentru forme organice”, precizează Fulvio.

  

Ceea ce a obținut Fulvio din această etapă, a fost un set de fișiere și documente utile atât pentru previzualizările digitale, cât și pentru procesele de fabricație ale operei de artă. Chiar dacă artistul avea toate instrumentele pentru a produce designul dintr-o singură piesă, având în vedere toată complexitatea, a decis să-și împartă proiectul în părți mai simple și să le fabrice separat. După cum subliniază Fulvio, motto-ul care îi definește stilul de lucru este: Design it complex, fabric it simple.

 

Fluxul de lucru Pasul 2: Printarea 3D a structurii de bază

Pentru următorul pas, Fulvio a planificat printarea 3D cu cele două imprimante Zortrax ale sale. Statuia fusese proiectată să aibă o înălțime de 60 cm. Astfel de măsurători au necesitat împărțirea obiectului în două părți și utilizarea Zortrax M300 Plus din cauza volumului său mare de construcție. Între timp, toate detaliile mai mici, cum ar fi semnul și logo-ul autorului, au fost printate 3D pe M200. Deoarece printarea 3D a miezului sculpturii ar fi putut fi riscantă având în vedere dimensiunea acesteia, Fulvio a optat pentru Z-HIPS cu contracție redusă.

  

Alegerea setărilor corecte în Z-SUITE a fost crucială, deoarece modelul urma să fie acoperit cu rășină poliesterică. Fulvio a dorit ca suprafața printului să fie cât mai grosieră: „De aceea am selectat o grosime a stratului de 0,29 mm, o densitate de umplere de 10% și am folosit modul Light pentru suporturi. Ceilalți parametri au fost lăsați la valorile implicite.” Fulvio și-a controlat imprimantele de la distanță prin platforma Zortrax inCloud, în timp ce sculpta piese care nu pot fi printate în atelierul său.

 

Fluxul de lucru Pasul 3: Fabricarea cojii de bronz

Printarea 3D a pieselor i-a luat lui Fulvio 4 zile, iar după aceea, a trecut la post-procesarea programată. Mai întâi, a asamblat toate piesele împreună și a șlefuit îmbinările. Pentru a realiza coaja de bronz pe suprafața printului 3D, sculptorul a aplicat trei straturi de rășină poliesterică și pulbere de bronz pe întreaga statuie.

 

Odată ce rășina a fost complet întărită, Fulvio a curățat coaja cu vată de oțel și apoi a aplicat un strat de patină chimică pe sculptură. Astfel, piesa de artă finală a câștigat un finisaj tipic pentru obiectele din bronz.

 


Facilitarea procesului de creare a sculpturilor de dimensiuni mari cu o imprimantă 3D

„M300 Plus îmi permite să gândesc mai mare, deoarece dă tot ce e mai bun atunci când printez piese de volum mare”, adaugă Fulvio. Dar acesta nu este singurul avantaj al printării 3D pe care îl vede în sculptura figital. Chiar dacă imprimantele 3D nu pot înlocui toate metodele și instrumentele tradiționale de sculptură, cu siguranță îl pot lăsa pe artist să economisească timp și bani: „Printarea 3D reduce costurile pentru un artist care experimentează în munca sa și, în plus, lasă mult timp pentru modificarea design-urilor digitale.”

  

În cazul lui Fulvio, sculptarea manuală a unei statui de dimensiuni mari ar fi o sarcină grea care necesită măsuri suplimentare: „Lucrul cu rășini epoxidice sau poliester, unde gestionarea căldurii, bulelor de aer și a deformării poate fi frustrantă și necesită instrumente suplimentare de turnare, șlefuire sau degazare.” În schimb, Fulvio prototipează cu succes copii master pe M300 Plus, precum și produce simultan detalii de dimensiuni medii pe M200.

 

Aflați cum caracteristicile Zortrax M300 Plus pot oferi o performanță solidă într-o varietate de proiecte.

Comentarii

Articole similare

Produse de comparat (/4)